Prevencija strija u trudnoći: kako ih izbjeći?

By Dr. Dinko Kaliterna In Blog Posted 23.4.2019.

Nikad se ne osjećate više kao žena kao što je to za vrijeme trudnoće! U vama raste novi život, i vaše tijelo se mijenja kako bi to bilo moguće. Pripremate se mentalno, ali i fizički, na ljubav i pažnju koju ćete pružiti svojoj bebi…

Prekrasan osjećaj, zar ne? Ali, neke promjene koje dolaze s trudnoćom mogu biti ipak nešto manje ugodne. Strije su svakako jedne od tih. Što su strije, kako nastaju i postoji li način sprječavanja njihove pojave? U nastavku vam donosimo odgovore!

Što su strije i kako nastaju?

Strije su zapravo mali ožiljci koji se nalaze u srednjem sloju vaše kože a vidljivi su na površinskom sloju kože. One nastaju kada naglo dobivanje na težini ili hormonalne promjene rastežu kožu izvan njezine sposobnosti i bez mogućnosti obnavljanja. Zahvaljujući kolagenu i elastinu, vaša koža ima nevjerojatnu sposobnost rastezanja i prilagodbe. Ali, kada se vaša koža proteže prebrzo i u velikoj mjeri, može doći do malih oštećenja. Unatoč prirodnim obrambenim mehanizmima našeg tijela, mali ožiljci se još uvijek mogu pojaviti – i nakon što je sve izliječeno.

Strije se najčešće povezuju s trudnoćom jer hormoni trudnoće, poput kortizola i estrogena, smanjuju aktivnost i učinkovitost fibroblasta u vašoj koži. To, zauzvrat, smanjuje kolagen i elastin koji vašoj koži daju rastezljivost. To su s vašim rastućim trbuhom, bedrima i prsima idealni uvjeti za razvijanje strija.

Strije su bezopasne, ali za neke žene mogu biti nelagodne i utjecati na samopouzdanje. Ako se tijekom trudnoće osjećate nesigurno radi strija, zapamtite da je to sasvim normalna pojava kod većine žena u trudnoći. To neće utjecati na vaše dijete i postat će manje vidljive s vremenom.

Rezultati 2 mjeseca nakon korištenja ulja B4

U kojem dijelu tijela mogu nastati strije?

Strije se mogu pojaviti bilo gdje na tijelu, ali za vrijeme trudnoće postoje ipak određena područja koja će vjerojatnije biti pogođena.

Brzi rast djeteta će značiti da je područje želuca posebno osjetljivo, ali će i vaše grudi vjerojatno ubrzano rasti zbog promjena u hormonima, tako da je ovdje moguće dobiti strije. Osim toga, strije se mogu pojaviti na stražnjici i bedrima.

Kada u trudnoći nastaju strije?

Mogu se pojaviti na različitim mjestima u različitom dijelu trudnoće. Vaše dojke će tijekom trudnoće postati veće, već nakon 6 do 8 tjedana i nastaviti rasti tijekom cijele trudnoće, tako da ovdje možete primijetiti strije ranije nego na drugim područjima.

Strije na trbuhu se mogu početi razvijati otprilike u vrijeme kada trudnoća postaje vidljiva, dok se na leđima mogu pojaviti u kasnijoj fazi trudnoće. Ne postoji određeno vrijeme za koje možete biti sigurni da će se pojaviti s obzirom na to da su sve žene u trudnoći različite. Međutim, kontrolirajući svoju težinu aktivnostima i zdravom prehranom, možete spriječiti nastanak strija.

Sprječavanje strija u trudnoći

Hidratacija

Unos tekućine pomoći će vašoj koži da ostane podatna. Trenutne preporuke za prosječnu ženu je da pije najmanje 8 šalica vode dnevno, ili nešto manje od 2 litre.

U trudnoći se preporučuje piti najmanje 12 šalica dnevno, što je nešto manje od 3 litre. To je lakše reći nego učiniti, pogotovo jer ovo mogu otežati jutarnje mučnine, ali pokušajte piti malo ali često kako biste održali svoje tijelo hidratiziranim, osobito ako imate jutarnje mučnine.

Unos tekućine će pomoći i kod drugih elemenata za vrijeme trudnoće, na primjer sprječavanje infekcija mokraćnog sustava, ublažavanje glavobolje i zatvora, a doprinosi i smanjenju umora. Imajte na umu da je voda najbolja tekućina koju treba piti tijekom trudnoće, i ako ste prije bili strastveni ljubitelj kave koji je zbog trudnoće morao prestati, morate  povećati svoj unos vode.

Zdrava prehrana

Isto kao i unos tekućine, održavanje zdrave prehrane može biti teško u trudnoći. Određene vrste hrane od velike su dobrobiti za vašu kožu, poput omega-3 masnih kiselina koje se nalaze u masnoj ribi, cinku, antioksidansima, vitaminima i mineralima.  Neke od tih namirnica su:

Antioksidansi

– Tamna čokolada

– Grah

– Artičoka

– Crvena voća

– Slatki krumpir

– Brokula

– Zeleni čaj

Vitamini

– Voće

– Zeleno povrće

– Orašasti i cjeloviti žitarici

– žitarice

– Mliječni proizvodi

– Ekstrakt kvasca

– Jetra

– Morska riba

Masne kiseline

– Skuša

– Losos

– Ulje jetre bakalara

– Orasi

– Chia sjemenke

– Soja

– Špinat

Pazite na težinu

Dobivanje na težini je neizbježno, ali česta je zabluda da za vrijeme trudnoće treba jesti “za dvoje”. Prosječna zdrava žena bi trebala unositi 2000 kalorija dnevno, a za vrijeme trudnoće bi trebale ovu brojku povećati za samo 200 kalorija.

Zdravom prehranom i održavanjem kilaže spriječit ćete dodatnu napetost koja se stavlja na vašu kožu i na taj način smanjiti pojavu strija.

Koristite hidratizirajuće kreme

Tijekom trudnoće, masirajte hidratizirajuće kreme ili ulja u područja na kojima je veća vjerojatnost za pojavu strija. Možete kupiti mnoge proizvode  koji hidratiziraju vašu kožu i pomažu u otpornosti i zacjeljivanju kožnog tkiva, a masaža će im pomoći da ih apsorbira stimulirajući protok krvi.

Proizvodi poput onih koji sadrže shea maslac, vitamin E i aloe vera mogu biti najučinkovitiji. Ove proizvode možete koristiti tijekom trudnoće kako biste spriječili razvoj strija jer će to biti najučinkovitije. Možete ih koristiti i na strijama kad ih prvi put primijetite ako već niste. Kreme će imati puno bolje rezultate što prije ih počnete koristiti.

Napravite piling

Piling se ne preporučuje samo kao preventivna tehnika strija, već i kao način uklanjanja strija.

  • Uvijek koristite četkicu koja je napravljena od prirodnih vlakana i ima čvrste čekinje.
  • Posvetite više pažnje područjima koja su sklona strijama, kao što su trbuh i područje abdomena
  • Nakon što završite s četkanjem, razmislite o tome da se topla kupka očisti od mrtvih stanica.
  • Izbjegavajte suho ispiranje grudi jer je koža na grudima osjetljiva i lako se može oštetiti kada je četkana.